Om oss

Glittre barnehage er en ideell foreldreeid 3- avdelings barnehage bestående av Trollskogen som er er fra barn i alderen 0-2 år, Veslefrikk for 2-3år og Eventyrskogen for 3-6 år. Vi har fem høner som bor ute i hønsehuset på lekeplassen. Avdelingene fordeler dyrestell og alle får være med til hønene der de får mat, vann, og henter egg.

Om  Glittre barnehage

I Glittre barnehage står en faglig velfundert og engasjert personalgruppe klar til å ta imot ditt barn og gi det de beste vilkår for utvikling og læring - hver dag. Du som foresatt har alltid medinnflytelse på utviklingen i Glittre barnehage. Vi har et aktivt styre, med tett samarbeid med ledelsen som streber mot kontinuerlig nytenkning og utvikle institusjonen og rammene til fordel for alle barn. Glittre barnehage er omgitt av natur på alle kanter og holder til i naturskjønne omgivelser bak Glittreklinikken. Innenfor gjerdene har vi et fantastisk uteområde med 4 mål tomt. Det er et varierende terreng som innbyr til mye lek uten å måtte ta i bruk lekeapparatene som står på uteplassen og barna får fine motoriske utfordringer. I området foran barnehagen har vi en grillhytte der er det varmt og godt å kunne sitte og spise eller bare for å inn å varme seg litt. De minste barna har et eget avgrenset uteområde, som oppleves som trygt og forutsigbart. I hagen bak barnehagen har vi en grønnsakshage, bærbusker og to epletrær. Vi har også lavvo i hagen hvor vi kan fyre opp i ovnen så en kan sitte og varme seg og få en pause fra uteleken uten å måtte gå inn. Om vinteren har vi fine ake og skimuligheter i barnehagens uteområde, så vi trenger ikke å dra noe sted for å kunne legge til rette for ake og skileik.